історія мови текст переказ

історія мови текст переказ

Українська мова з часів її зародження в лоні спільно - східнослов янських мов, з часів її унормування як загальнонародної в xiv ст з чарівного періоду українського відродження, з класичної доби літературної історії xix ст з часів революції й сьогодення постала у кращих зразках творів великих майстрів слова, які плекали мову, насичувалися нею і повертали народові витончені в словесних гранях мовні образи.

Звідси постає велика сила мовотворчості письменників, які завжди наголошували на тому, що пізнання світу — це вивчення рідної мови й інших мов у взаємозбагаченні людського досвіду.

Коли щось умієте робити добре — не забувайте того, а коли не вмієте, тому ся учите, яко же бо отец мой, дола сідя, изумьете язык, в том бо честь єсть от иных земель. Цілком логічно, що не лише володимир мономах, а й ілларіон туровський та інші славні мужі київської русі знання мови пов язували з культурою й освітою, прогресом руської землі. Ярослав мудрий уславився на весь світ тим, що заснував при славетній київській софії бібліотеку, де зібрав численний загін книжників — мудреців, літописців. Провісником мудрої сили, золотого слова — сили, яка здатна об єднати людей, їх діло, емоції й розум, поєднати людину з природою, став автор слова о полку ігоревім. Мовна символіка, синонімічні ряди, що складалися на грунті чудових образів природи, обрядів, вірувань, ставали складовими загальнонародної мови, узвичаювалися в ній, але об єднувалися в комплекс реалій, які висвічували етнічність народу, його світосприйняття. Слово поставало відбиттям історії, характеру й долі народу, об єднувало людей, роди й племена в соціальну, політичну, моральну й духовну цілісність, піднімало до історичної життєдіяльності. Але можуть гинути села й міста, палаци й собори, буває навіть гинуть могутні держави (як вавилонська, римська) — однак ті втрати не завжди обривають саморозвиток народів. Допомогти вирішити цю ситуацію здатні перекази з української літератури, які містять у собі всю необхідну для розуміння та аналізу інформацію й критику.

Тож gdz4you готовий допомогти з цим непростим завданням — на порталі ми зібрали десятки готових шкільних аналізів, перевірених та оцінених вчителями на відмінно. Особливо вони знадобляться тим, хто планує складати зовнішнє незалежне оцінювання, де просто прочитати твір замало – потрібно знати імена героїв, мету та завдання твору.

Наша держава – україна; мова рідна, слово рідне; українські достойники; мистецтво україни; традиції, звичаї та свята українців; такі вони, людські чесноти.

До кожного з текстів сформульовано завдання творчого характеру, виконання якого має виявити обізнаність кожного старшокласника з історією української держави та народу україни, розуміння ним ролі й значення в житті суспільства державної мови, знання традицій і звичаїв українців, рівень ознайомленості з досягненнями української культури та мистецтва, розуміння суті моральних чеснот, а також уміння кожного випускника логічно, чітко, послідовно, грамотно висловлювати власні думки.

Робота над переказом передбачає не лише відтворення сприйнятого, а й творчість, що виявляється в доборі кожним учнем адекватних змістові виражальних засобів мови.

Посібник містить тексти для переказів та систему необхідних підготовчих вправ і завдань (тлумачення лексичного значення окремих слів, добір до них синонімів та антонімів, складання плану, завдання творчого характеру). Робота над переказом передбачає не лише репродукування сприйнятого, а й творчість, що виявляється в доборі кожним учнем адекватних змістові виражальних засобів мови.

Посібник містить тексти для переказів та систему необхідних підготовчих вправ і завдань (пояснення лексичного значення окремих слів, добір синонімів та антонімів, складання плану, завдання творчого характеру). Тексти для переказів скомпоновано з художніх творів класиків вітчизняної та зарубіжної літератури й сучасних письменників, перлин фольклору, фрагментів наукових і публіцистичних статей. Xxi століття — вік надії на те, що поняття гуманізації не залишиться чимось зовнішнім у соціальнім бутті людства, а національні мови та культури стануть знову важливими.

Спеціалісти володіють достатнім матеріалом на під­твердження того, що рідна мова у ранньому дитинстві засвоюється тільки наслідуванням найближчого оточення; з нього дитина вбирає перші мовні враження, манеру мовної поведінки.

Не забути б цього у турботах про мовну освіту української молоді, про виконання заповітів дідів - батьків наших і дивного - предивного закону про мови в україні. Xxi століття — це століття гуманізації, коли українці не будуть рятуватись інстинктом самозбереження, коли державою буде підтримано мовне середовище української нації. Відомо, що в дитинстві рідна мова засвоюється тільки шляхом наслідування найближчих родичів, зокрема, дитина запам ятовує манеру мовної поведінки, мовні враження родичів. Так дівчина особисто дізнається про всі події які відбувалися в минулому, зокрема й про те, що гордій кулаківський обманом заволодів чужими землями, одуривши предводителя дворян данила міщенка. Мандрівка у часі, зміна теперішнього через минуле, дія чарівних предметів, щасливе закінчення історії – це ті казкові мотиви, які не є новими, однак письменниця і їх майстерно актуалізувала, зацікавлюючи дітей - читачів незвичністю, таємничістю, пригодами, спонукаючи їх переживати за долю персонажів і захоплюватися їхньою сміливістю та героїзмом. Дженніфер кавіллері дивувало те, що хлопець прийшов саме у цю бібліотеку, адже його гарвардська бібліотека мала більше книг, ніж бібіліотека редкліффа. Олівер тішився, що дівчина не зауважила йому, що його прізвище таке ж, як і того, хто збудував корпус берретта, найбільшу й споруду на території гарвардського університету.

Олівер любив скидати мокру від поту форму, брати рушник і йти до душової, де хлопці довідувалися, хто, що саме, з ким і скільки разів зробив минулої суботи.

Олівер вечеряє з батьком, хоч це не дуже йому подобається, адже батько любить його повчати, розпитувати про плани на майбутнє, а хлопець дуже цього не любить. Програмою п’ятого класу шкіл з українською мовою навчання передбачена підготовка до контрольного письмового переказу художнього тексту розповідного характеру.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

гдз ядс 2 клас зошит волощенко відповіді

гдз робочий зошит сотникова німецька мова 5 клас

контрольна робота 7 клас дієслово 2 частина

гдз робочий зошит математика 3 клас листопад

міні конкурс хімія живого відповіді

зошит з природознавства 5 клас олександр яковець