лицарська література це

лицарська література це

Формування світської, лицарської літератури європейського середньовіччя з мотивами культу дами (в ліриці) або пригод лицарів (епічні твори), з елементами фантастичності. Формування лицарської літератури пов язане з відкриттям індивідуальності, початком руху від типологічно - символічного нехтування окремою особистістю до спроб розкрити її внутрішній світ. Лицарство перетворюється на своєрідну станову організацію військово - феодальної знаті зі своїм неписаним статутом, зі своїми звичаями і правилами поведінки, своїми ідеалами станової честі і доблесті. Лицар повинен бути мужнім, справедливим, правдивим, щедрим, він повинен захищати церкву, боротися з невірними , зберігати вірність сюзерену, служити опорою слабких і беззахисних. Ці вимоги до ідеального лицарю повинні булиідеологічно обгрунтувати станово - ієрархічний принцип феодального суспільства і освятити право лицаря на панівне становище в цьому суспільстві. Це був час початкового підйому міст, і лицарство, стикаючись з верхівкою міського товариства, частково долучається і до розумових течій, які розвиваються в містах. Воно зберігає свою класову природу з усіма її типовими рисами; феодальні війни і грабежі, як і раніше залишаються основним його заняттям, його побут і звичаї зберігають свою первісну грубість і жорстокість. Поряд з любов ю до розкоші і прагненням всіляко прикрасити життя культивується щедрість, яка вважається обов язковою ознакою лицарського благородства і виливається нерідко у форми нестримного марнотратства. Лицар повинен бути не тільки сміливим, вірним і щедрим, - він повинен бути також чемним, витонченим, привабливим в суспільстві, вміти тонко і ніжно відчувати.

У програму виховання молодого лицаря входить навчання не тільки військової справи та полювання, але і різним світським ігор, мистецтву грати на музичних інструментах, танцювати, співати, складати вірші, доглядати за дамами.

Автор - вже не бродячий жонглер, не спокушений в писемності, а поет, що володіє деякою шкільної освіченістю і складається на службі при феодальному дворі, іноді навіть сам лицар. Хрестова пісня (kreuzlied), що кличе в хрестовий похід; дидактична й сатирична поезія використовувала шпрух (spruch) - вислів; лейх (leich) був близький латинським гімнам. іменами кюренберга, дітмара фон айсте та ін пісні зазвичай є однострофнимі віршами найпростішоїметричної конструкції, об єднаними парними римами, часто неточними, будова вірша визначається кількістю наголосів, тоді як число неударних складів між наголосами може бути різним. Численні вірші відкриваються природним зачином - описом приходу весни або осені, якому відповідає душевне поета, пробудження любові або любовна туга. іншим настільки ж обов язковим елементом лицарського роману єфантастика у двоякому розумінні цього слова - як надприродне і як все незвичайне, виняткове, що підводять героя над буденністю життя. Обидві ці форми фантастики, зазвичай пов язані з любовною темою, покриваються поняттямпригод або авантюр, які трапляються з лицарями, які завжди йдуть назустріч цим авантюр. Свої подвиги лицарі роблять не заради загального, національної справи, як деякі герої епічних поем, і не в ім я честі або інтересів роду, а заради своєї особистої слави.

ідеальне лицарство мислиться як установа міжнародна та незмінне в усі часи, однаково властиве стародавнього риму, мусульманського сходу і сучасної франції. У зв язку з цим лицарський роман зображує давні епохи і життя далеких народів у вигляді картини сучасного суспільства, в яку читачі з лицарських кіл дивляться, як у дзеркало, знаходячи в ньому відбиток своїх життєвих ідеалів. У них чільне місце займають монологи, в яких аналізуються душевні переживання, живі діалоги, зображення зовнішності дійових осіб, докладний описобстановки, в якій протікає дія. У них середньовічні оповідачі могли знайти в багатьох випадках, як хвилюючі любовні історії, так і нечувані пригоди, почасти перекликалися з лицарськими ідеями.

Міфологія в таких обробках ретельно виганялася, але легендарні оповіді про подвиги героїв, що мали видимістьісторичних переказів, відтворювалися повністю. Ще більш вдячним матеріалом для лицарського роману з явилися кельтські народні оповіді, які, будучи продуктом поезії родового ладу, були насиченіеротикою і фантастикою. Творцем німецького куртуазного роману вважається генріх фон фельдеке (her heinrich von veldeke), який написав роман роман про енея (roman d eneas) (ок. Автор поеми грегоріус , численних ліричних творів, що характеризуються різноманітністю риторичних і поетичних засобів, що зробило його зразком для пізніших поколінь поетів. їх герої діють не в реальному, а у вигаданому світі, населеному велетнями, карликами, з чарівними палацами, що вражають своєю розкішшю, вишуканістю оздоблення. Вони повинні, за задумом автора, викликати почуття захоплення своєю відвагою, своїм благородством і тим самим сприяти зміцненню позицій лицарства всередньовічному суспільстві. Сюжет парцифаля запозичений з однойменного лицарського роману кретьєна де труа персеваль, або повість про грааль , відноситься до так званих романів артуровского, або бретонського, циклу.

Його творчість носить суто світський характер, вільно від релігійно - містичних елементів, спрямоване на утвердження духовних цінностей людської особистості. Феодальна німеччина вже склалася як піраміда ієрархічно підпорядкованих один одному маєтків - держав, значною мірою незалежних від центральної імператорської влади і що лежать на широкій базі експлуатованого методами позаекономічного примусу кріпосного селянства. Військові підприємства цього періоду - італійські експедиції німецьких імператорів, боротьба між папством та імперією, хрестові походи - сприяють виникненню і розвитку лицарства.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

гдз ядс 2 клас зошит волощенко відповіді

гдз робочий зошит математика 3 клас листопад

історія екології коротко

гдз природознавства 5 клас ярошенко 2018

історія виникнення маятникового годинника

гдз робочий зошит сотникова німецька мова 5 клас