конспект уроку література рідного краю кіровоградщини

конспект уроку література рідного краю кіровоградщини

Познайомитись із біографією і творчим доробком людмили миколаївни лисенко; розвивати полікультурну, соціальну, комунікативну і творчу компетентності дев’ятикласників; 1. Сьогодні ми зібралися, щоб вшанувати людину, яка все життя живе поруч з нами, яку б, здавалося, добре знаємо, кожного дня маємо насолоду спілкуватися з нею. і де б не були ми, в думках, мов лелеки, линемо до отчого дому і зберігаємо свою любов до нього, і в уяві зринає образ рідної домівки, чиста джерельна вода, кетяги калини… рідне село… столиця нашого дитинства… 2 учень. Молода і щаслива впевнено крокувала рідними сільськими вулицями, де верба простягала до неї свої віти - руки, а батьківський сад нашіптував поетичні рядки… тут вона продовжила свою педагогічну діяльність, а згодом очолила рідну веселянську школу.

Натхнення…воно, як вітер – невловиме… воно, як сон – забувається… воно тендітне, як перший цвіт яблуні – замерзає від неочікуваних морозів – помирає… воно, як пісня – лунає звідусіль, але взяти в руки, пригорнути до серця не можеш… воно, як дощ – ллється несподівано і в найнеочікуваніший момент… воно, як веселка – різнобарвне, але швидкоплинне…і ось настав час для звітування групи журналістів. Розвивати в учнів читацький інтерес, уміння аналізувати поезії, усне мовлення; працювати над розвитком дослідницьких та творчих здібностей учнів; розвивати предметні, соціально - особистісні та творчі компетентності; виховна. Бо саме в ній відбились філософські роздуми кожної людини про всесвіт і ще тому, що вона, як і інша чарівна пісня на слова михайла петренка взяв би я бандуру.

(учні задають запитання до учня з 1 групи, який захищав матеріал своєї групи, робота учасників групи оцінюється, підводиться підсумок роботи) учень сучасний герб міста слов янська затверджений 22 липня 1997р. (учні задають запитання до учня з 2 групи, який захищав матеріал своєї групи, робота учасників групи оцінюється, підводиться підсумок роботи) учень певний час біографічні сторінки поета - романтика xix століття михайла миколайовича петренка була мало відома. Та зусиллями викладачів та студентів філологічного факультету слов янського педінституту було встановлено, що поет народився 1817 року в слов янську, проживав та вивчав мову і побут у місті слов янську і його околицях. (учні задають запитання до учня з 3 групи, який захищав матеріал своєї групи, робота учасників групи оцінюється, підводиться підсумок роботи) учень 1 викладач слов янського педінституту розповідає. Він підказав, що з роду поета в слов янську жила тоді правнучка світлана антонівна петренко, а в краматорську – теж родич поета - антон костянтинович петренко. Саме тому він присвятив своєму рідному місту цикл віршів слов янськ, у якому радісно розповідає про красу земного життя, про розкішні сади і луги навколо міста. (учні задають запитання до учнів з 4групи, які захищали матеріал своєї групи, робота учасників групи оцінюється, підводиться підсумок роботи) (учні задають запитання до учня з 5 групи, який захищав матеріал своєї групи, робота учасників групи оцінюється, підводиться підсумок роботи) (учні задають запитання до учня з 6 групи, який захищав матеріал своєї групи, робота учасників групи оцінюється, підводиться підсумок роботи) ось - ось слов янськ. Ви всі на диво білолиці; як подивлюся я на вас, ви настоящі чарівниці; і всякий раз, і всякий раз, коли слов янка що промове, так і почується тобі, неначе вечором в діброві воркує горлиця собі; а як вечірньою порою в садочку пісню заведе, - так до сліз нехотя і доведе, і серце підорве журбою. (учні задають запитання до учня - актора, який захищав матеріал своєї групи, робота учасників групи оцінюється, підводиться підсумок роботи) за першим учнівським столом ведучі в костюмах. Одпустила її з братом в далеку дорогу, аж на донець, в святі гори, помолиться богу; і жде її, не діждеться, а матері мука; чи хто стукне, чи хто грюкне, так серце й застука. Ой гірко для серця так в горі тонути, що лучче б умерти од злої отрути, живцем серце вирвать, - і се буде легше, і муки від сього сто раз буде менше, зате ж легко в небі душею топитись і ніччю при зірках сльозами залитись, коли ніч та місяць твої сльози бачуть і вміст з тобою темніють та плачуть. Як в сумерки вечірній дзвін під темний вечір сумно дзвоне, як з вітром в полі плаче він, а у діброві тяжко стогне, тоді душа моя болить, від смути плачу по невірній, а думка все туди летить, де вперш почув я дзвін вечірній, де вперше так я полюбив поля привольні та діброви, де вперше світ і радість вздрів та карі очі й чорні брови.

Один живу поміж чужими, нігде собі привіта не найду; куди не повернусь, куди я не піду, все я один із вами, жалібними, як той туман, що по весні лягає ранком по долині; отак від вас, слов янськії пісні, туманить горе на чужині мене, журливого по україні. Чим думаю про вас я більше, то тим на серці у мене становиться все гірше, гірше, і я біжу у поле від нудьги, і там, на волі, на просторі святі пісні, свою нудьгу горам, долинам віддаю, а сам таким заллюся горем, що аж ввесь світ покажеться мені нудним, сумним, слізьми облитим, темніше темної тюрми, в могилу бачиться заритим. По всякий час привітлива душа зове туди, де милая родина, уся в садках, та пишная така, мов квіт в невідомій долині, - і де пісні слов янської дівчини кохають серце козака. Не відаю і не знаю, де б то вас шукати; піду, стану край світа, буду вас гукати; чи ви в морі з буйним вітром збиваєте хвилі, чи за морем співаєте пісні жалісливі. У нашому музеї є дуже цікаві відомості про поета - земляка (бере в руки лист і читає рукопис) «третье известие, что болезнь матери моей усилилась и что если я не явлюсь к ней немедленно, то в случае е ё смерти, я должен буду подвергнуть невозвратимости потери”. Формувати знання учнів з біографії та творчості поета - земляка грицька бойка, дитячими жанрами в його творчості; розкрити цінність і значення творчості автора; розвиваюча. Розвивати в учнів читацький інтерес, уміння аналізувати поезії, усне мовлення; працювати над розвитком дослідницьких та творчих здібностей учнів; розвивати предметні, соціально - особистісні та творчі компетентності; методи і прийоми роботи.

(учні вдома заздалегідь досліджували життєвий та творчий шлях поета –земляка, вони були поділені на групи, щоб краще і творчо готуватись до уроку за творчістю грицька бойка) учні пропонують запитання один одному, кожне питання учнів класу починається зі слів. Борис грінченко ніколи не йшов на компроміс у своїх ідейних, моральних і естетичних переконаннях, які сформувалися в результаті систематичної і невтомної праці над собою і спостереження навколишнього середовища, у якому доводилося жити і працювати.

Розпочавши педагогічну діяльність із 18 років, він зустрівся з глухою байдужістю до народної освіти з боку офіційної влади, із безпросвітними злиднями селянства, школи і дітей, що потім лягли в основу тематики його творів. Подружжя залишалося на все життя вірним одне одному, було об єднано спільною педагогічною працею, єдністю громадських, ідейних і патріотичних переконань, за що доводилося зазнавати злиднів і переслідувань. Під безпосереднім впливом бориса дмитровича марія миколаївна працювала в літературі під псевдонімом марія загірна, узятим нею з села олексіївки, що було разташоване за горою. Ознайомити учнів із поетичною спадщиною поета - земляка станіслава жуковського; навчати змістовно відповідати на питання та аналізувати вірш; методи і прийоми.

У нас сьогодні незвичайний урок - відкриття поетичного світу станіслава віталійовича жуковського – нашого земляка, колишнього голови спілки письменників донеччини.

Тому ми завжди повинні зберігати у своїй пам’яті слід тої людської краси, той вогонь, що висвітлював життя, вогонь наших дідусів та бабусь, що вони передали нам, а ми передамо нашим нащадкам. Але багато може зробити людина - госпродар, якщо вона шанує свої корені, вбачає в минулому зв’язок поколінь, вміє бачити і слухати, хоче знати свою історію. Сьогодні, ми пошановувачі українського слова, зібралися, щоб вшанувати пам’ять нашого земляка, який відійшов у вічність, володимира олексійовича бодні. Володимир олексійович бодня народився 16 квітня 1949 року в селі копилова новомосковського району дніпропетровської області в селянській, багатодітній родині (нині на карті україни цього села немає, в документах є воскресенівка, село за кілометр від копилови). Першій учительці олександрі харитонівні ведмідь, учителеві історії федорові даниловичу рибалку, вчительці німецької мови раїсі олександрівні бабко, михайлові тимофійовичу дикому за знання і науку життя. Чарівний спогад гріє душу, потаємні струни бринять, змушуючи пам’ять линути далеко туди, де бере початок мамина колискова пісня, ласка, ніжність, татова турбота, дитячий безтурботний сміх. Велика багачка з чудовими краєвидами, широкою, розмаїтою долиною, по якій звивається могутній псьол, що несе чарівні води у дніпро, тиха спокійна річечка багачка, стрункі тополі та розлогі верби, затишні березові гаї – то все мій рідний край. З поезії володимира бодні справді можна дізнатися про життєвий шлях, становлення характеру, про погляди та переконання чи не більше, ніж з підручників, монографій, досліджень видатних поетів. «нехай ніколи не полишає вас жага нестримного пізнання і творчого неспокою, нехай ваші серця повняться ласкавим сонцем, нехай вам буде затишно і тепло в цьому світі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

гдз ядс 2 клас зошит волощенко відповіді

гдз робочий зошит сотникова німецька мова 5 клас

контрольна робота 7 клас дієслово 2 частина

гдз робочий зошит математика 3 клас листопад

міні конкурс хімія живого відповіді

зошит з природознавства 5 клас олександр яковець