історія україна і світ 10 клас мудрий гдз

історія україна і світ 10 клас мудрий гдз

Але саме те, що вони були в гущі цих подій, іноді заважало бачити їх цілісно, у повноті взаємозв’язків і розуміти, якою великою мірою вони належать історії всього континенту.

Цей підручник заохочуватиме вас уявно пережити кризу європейської культури, пов’язану з двома світовими війнами, відчути настрої, сумніви, сподівання й ілюзії тогочасних людей і цілих суспільств. Тому в підручнику приділено багато уваги мотивам дій і поведінці як відомих історичних постатей, так і звичайних людей, життя яких припало на першу половину xx ст. У всьому цьому розмаїтті симпатії авторів на боці людини - гро - мадянина, для якої неприйнятний будь - який утиск; людини внутрішньо вільної й водночас відповідальної; людини, для якої багато важить гідність власна і народу; людини, яка боронить батьківщину.

Він тільки заохочує й дає можливість поринути у світ історії, намагається розмежувати фікцію і реальність, указує на болючі точки минулого, представляє різні погляди.

Орієнтиром для формування вмінь будуть випереджуючі творчі завдання, а також запитання і завдання, які мають на меті підсумувати невеликі змістові частини й параграфи.

Скориставшись революцією в росії, німецькі війська зайняли балтійські регіони, україну й терени на півдні росії до кавказу, однак вони не могли їх тривалий час утримувати.

Колишній кайзер спокійно виїхав до нейтральних нідерландів, де жив у маєтку ще понад 20 років, а в міжвоєнний період навіть повернув собі земельну власність у німеччині. і тепер, після чотирьох блискучих років війни з її нечуваними перемогами, армія мусила загинути під ударами, нанесеними їй у спину революціонерами якраз тоді, коли мир був уже зовсім близько. Він намагався сумлінно виконувати обов’язки глави держави, яка вела війну, однак йому було складно впливати на обставини навіть через недостатній життєвий й політичний досвід. Його дружина зіта згадувала, що франц - йосиф прогнозував завершення війни програшем, революцією і падінням імперії, а на її спробу доводити, що на стороні габсбурґів боротьба за правду, відповів. Спроби карла і стабілізувати ситуацію ще тіснішими зв’язками з німеччиною викликали протидію країн антанти, які не хотіли утворення в центрі європи сильної німецької держави.

З точки зору логіки найбезглуздіше, що я міг зробити після того, як німецько - австрійська зброя була переможена, - це повернутися в австрію, яка тепер проступала на карті європи жалюгідною, сірою та неживою тінню австро - угорської імперії. і тут у дзеркальній вагонній рамі я побачив майже на повний зріст імператора карпа, останнього імператора австрії, його одягнену в чорне дружину, королеву зіту.

Вулицями блукали солдати, які повернулися додому, напівголодні й напівроздягнені та зі злобою дивилися на викличну розкіш тих, хто нажився на війні та інфляції. Так чудо стало дійсністю; ця відрізана від своєї сировини, своїх фабрик, своїх вугільних шахт, своїх нафтових промислів, ця розграбована країна зі знеціненою паперовою валютою, яка падала немов лавина, продовжувала існувати, - можливо завдяки своїй слабкості, тому що люди були надто безпорадні, надто голодні, щоб ще за щось боротися; але можливо теж, що завдяки її найбільш характерній, типово австрійській рисі. Конституційно - парламентський устрій і відносно сприятливі умови для національного розвитку дали змогу народам австро - угорської монархії підготувалися до державної незалежності. Хоча народи габсбурзької монархії довго жили в єдиному політичному, економічному й культурно - інтелектуальному просторі, свої історії розставання з австрією вони написали по - різному.

ідеологом чехословацької державності став професор філософії празького університету, словак за походженням томаш масарик, який відстоював ідею єдиної чехословацької нації з двома гілками.

Його соратниками були чеський соціолог, доцент празького університету едвард бенеш і словацький астроном, офіцер французької авіації мілан штефаник, який під час війни займався формуванням чехословацьких легіонів на боці антанти.

Однак національні меншини - словаки, українці, румуни, серби, хорвати, щодо яких проводили політику денаціоналізації під гаслом створення єдиної угорської нації, на це не погодилися. Через невигідні умови перемир’я з антантою, бойові дії на кордонах (унаслідок цього угорщина не контролювала близько половини довоєнної території) й економічний хаос популярність угорської влади впала. Його представники підписали угоду із сербським урядом на острові корфу, що передбачала створення південнослов’янської держави як парламентської монархії на чолі з правлячою в сербії династією карагеоргієвичів. В загребі було утворено національну раду, яка проголосила відокремлення південнослов’янських земель від австро - угорщини й створення держави словенців, хорватів і сербів. Принц - регент олександр карагеоргієвич проголосив об’єднання сербії з південнослов’янськими областями колишньої австро - угорщини й утворення королівства сербів, хорватів і словенців. Зникнення імператора карна поклало край існуванню габсбурзької монархії, однак це не вирішило центральноєвропейських проблем, навіть ще більше їх загострило. Президент польської республіки станіслав войцеховський, соціаліст і давній співробітник пілсудського, заявив про намір чинити опір силами урядових військ. На тлі економічних негараздів, наростання суперечностей на місцевому рівні, жорсткої політики центральної влади щодо національних меншин польсько - українські відносини загострювалися. Українські політики виявляли схильність до угоди з огляду на голодомор у радянській україні, який поставив потребу збереження українського національного середовища в польщі. Юзевський підтримував українське шкільництво та громадські організації, залучав українців на адміністративні посади (серед них був і степан скрипник, майбутній патріарх української автокефальної православної церкви мстислав). Митрополит андрей (шептицький) (мирське ім’я роман шептицький) (1865 - 1944) - український релігійний і громадський діяч, митрополит греко - католицької церкви.

Українцям обіцяли збереження національної освіти, фінансову підтримку культурним, громадським і кооперативним товариствам, звільнення політв’язнів, розширення сфери використання української мови в адміністрації й судочинстві, збільшення представництва в парламенті. Ставлення шептицького до каральних заходів польської поліції і війська стосовно українського населення, звинуваченого в організованих акціях саботажу проти польської влади та польської власності, є складнішим, ніж виглядає на перший погляд. Його сучасники, як українці, так і поляки, вбачали в діях митрополита однозначну солідаризацію з українською стороною та повну підтримку дій його української пастви.

При цьому польська сторона вважала, що він навіть підтримував протиправні дії українців і свідомо взяв участь в антипольській міжнародній кампанії, зрадивши цим інтереси польської держави і народу.

Формування українського інтегрального націоналізму було пов’язане з діяльністю дмитра донцова, який починав політичну діяльність як член української соціал - демократичної партії. Виходець з родини мелітопольського підприємця, спочатку він навчався в санкт - петербурзькому університеті, а згодом, рятуючись від переслідувань, переїхав до монархії габсбурґів. Волюнтаризм (зміцнення волі нації до життя на підставі ірраціональних мотивів), войовничість (усвідомлення того, що боротьби уникнути не вдасться), романтизм (підпорядкування одиниці ідеалам нації), фанатизм (віра в догми націоналізму, відкидання етичних норм, які обмежують волю нації до життя), синтез націоналізму та інтернаціоналізму (потреба стати імперською нацією, яка здатна асимілювати інших), роль ініціативної меншості (формування еліти, яка поведе за собою інших). Українська військова організація (уво), яку очолював євген коновалець, колишній командир галицько - буковинського куреня січових стрільців у складі армії унр. Спершу вона задумувалась як легальна організація, однак терористичні замахи й саботажні акції, які здійснили її члени в 1930 - 1932 рр змусили піти в підпілля. Ви зможете здійснити самоперевірку та з’ясувати, чи добре ви запам’ятали вивчений матеріал, а також осмислити прочитане, розвинути свої навчальні вміння (складати історичний портрет, есе тощо). Приводом для цього була брутальна активність німецьких підводних човнів, які руйнували американську морську економіку, а незграбні спроби німеччини прихилити на свій бік мексику остаточно усунули всі сумніви.

Держава зі стомільйонним населенням, яка створювала 30 % валового світового продукту, мала незрівнянно більші від інших країн мобілізаційні й фінансові можливості. Звільнення німеччиною всіх російських територій та надання росії повної та безперешкодної можливості визначати її політичний розвиток та основи національної політики.

Велика британія і франція також переживали кризу людських ресурсів і просили президента сша будро вілсона якнайшвидше почати переправляти до європи щомісячно 120 тис. На західному фронті досягти відчутної перемоги, достатньої для укладення миру на вигідних умовах, не вдалося, хоча в певний момент німецькі війська й наблизилися до парижа на відстань у кілька десятків кілометрів. Тут не наступило сподіваного захоплення нових величезних територій і ресурсів та придушення більшовизму, піднесенню якого німецьке командування само сприяло. ініціюючи перемир’я, він виказував побоювання за майбутнє християнської європи, де під кінець війни дедалі активнішими ставали антиклерикальні середовища. Формальним актом завершення першої світової війни стало комп’єнське перемир’я між державами антанти (франція, велика британія, сша) та їхніми союзниками й німеччиною, яка зазнала поразки.

Комп’єнське перемир’я передбачало припинення воєнних дій; виведення німецьких військ із окупованих ними на заході територій (бельгії, франції, люксембургу, ельзасу і лотарингії); очищення лівого берега рейну і створення демілітаризованої зони на його правому березі; евакуацію німецьких військ з австро - угорщини, румунії, туреччини та капітуляцію німецьких військ у східній африці; передачу союзникам частини озброєнь і транспортних засобів; роззброєння та інтернування німецьких військових кораблів; негайне повернення на батьківщину військовополонених держав антанти; звільнення територій колишньої російської імперії у визначений союзниками термін; відмову німеччини від сепаратних брест - литовського і бухарестського мирних договорів. Загальні військові втрати (тобто кількість убитих, померлих від ран і хвороб, поранених, полонених, пропалих безвісти) центральних держав і країн антанти обраховують щонайменше на 38 млн осіб, у тому числі близько 9 млн загиблими.

Найбільше вояків полягло в арміях німеччини (1, 8 млн), росії (1, 7 млн), франції (1, 4 млн), австро - угорщини (1, 2 млн), великої британії (900 тис разом з канадою, австралією, новою зеландією, південною африкою, індією та іншими колоніями). Демографічні диспропорції (зокрема, перевага жіночої статі, яка утворилася), моральний і фізіологічний стрес, який перенесли жінки, мали далекосяжні наслідки.

Масштаби війни та її матеріальні потреби призвели до розширення військової промисловості, переведення підприємств цивільного характеру на виробництво військової продукції. В умовах війни уряди більшості держав намагалися створити механізм економічного регулювання й тим самим контролювати транспорт і промисловість, торгівлю й банки.

Велика війна спричинила розпад держав - імперій, підвела риску під епохою монархів (німеччина, туреччина, австрія та росія стали республіками), вивільнила національні рухи (у тому числі актуалізувала й українське питання) з імперських державних лещат, активізувала суспільні рухи в домініонах і колоніях. Спираючись на текст підручника й додаткові джерела інформації, укладіть баланс першої світової війни, беручи до уваги її військовий, економічний, технічний, соціальний, психологічний та інші виміри.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

гдз ядс 2 клас зошит волощенко відповіді

гдз робочий зошит математика 3 клас листопад

історія екології коротко

гдз природознавства 5 клас ярошенко 2018

історія виникнення маятникового годинника

гдз робочий зошит сотникова німецька мова 5 клас