хімія лашевська 11 клас

хімія лашевська 11 клас

Цей хімічний елемент забезпечує проникність базальних мембран епітелію, потрібен для роботи м’язів і кровотворення, бере участь у регулюванні й порушенні роботи серця, передаванні нервового імпульсу та м’язових скороченнях. Він забезпечує правильну роботу ендокринних залоз, підвищує стійкість організму до інфекцій, нейтралізує шкідливі для організму кислоти, впливає на засвоєння організмом їжі. Молочні продукти (особливо сири), горіхи, сардини, лосось, буряк, квасоля, цибуля, шпинат та інші листкові овочі, брусниця, аґрус, яйця, гречана та вівсяна крупи, насіння соняшнику, родзинки, абрикоси, кунжут, савойська капуста та броколі (рис. Добова потреба в кальції становить від 800 мг до 1 г у дітей віком до 7 років, 1, 4 г - в осіб до 18 років, 1, 5 - 2 г - у вагітних і під час грудного вигодовування немовлят. Потреба в кальції зростає за підвищеного потовиділення, під час тривалого вживання гормональних засобів, у разі захворювань крові, кишечника, нирок, ендокринних залоз, за алергічних станів. Нестача кальцію може бути причиною важких нервових розладів, судом, підвищеної збудливості; розм’якшення кісток (рахіт), остеопорозу; захворювань паращитоподібної, щитоподібної та надниркових залоз. Надлишок може зумовлювати сечокам’яну хворобу, гіперкальціємію, що супроводжується безпричинною нудотою, спрагою, втратою апетиту, частим сечовипусканням й судомами.

Перешкоджають засвоєнню кальцію надлишок фосфору, магнію, феруму, продукти з високим умістом жирів, смажене м’ясо, злаки, щавель, шпинат, какао, висівки тощо. Він бере участь у передаванні нервового та м’язового імпульсу, у підтриманні нормального ритму скорочень серця, тонусу мускулатури, у регулюванні кров’яного тиску, ступеня кислотності шлункового соку тощо. Джерелами калію є горіхи, морська капуста, мед, листкові овочі, яблука, сухофрукти, горох, оливи, фініки, печена картопля, банани, апельсиновий і томатний соки (рис. Нестача калію може призвести до порушень серцево - судинної діяльності (аритмії), підвищення рівня холестерину, виникнення загальної слабкості й нервозності, високої утомлюваності та безсоння, м’язової слабкості, судом, спраги й непереносимості цукру, сухості шкіри, вугрового сипу, закрепів. 1 - яблука; 2 - авокадо; 3 - манго; 4 - папая; 5 - ананас; 6 - банани; 7 - морква; 8 - редька; 9 - болгарський перець; 10 - томати; 11 - капуста; 12 - огірки.

Нестача натрію в організмі може призводити до втрати апетиту та смаку, хронічного проносу, судом, спазмів, нервових розладів, шкірних висипок, м’язової слабкості, погіршення пам’яті, частих інфекційних захворювань. Натрій нетоксичний, однак його надлишок спричиняє спрагу, сприяє розвитку гіпертонічної хвороби, інтенсифікації склеротичних процесів, виникненню хвороб нирок (набряки, камені) тощо. Джерелами магнію є гречаний мед, цитрусові, злаки та крупи, фініки, інжир та інші сухофрукти, овочі, особливо листкові, горох, козяче молоко, яєчний жовток, насіння (рис. Добова потреба людини в магнії становить 250 - 500 мг та підвищується під час стресів, у разі атеросклерозу, ішемічної хвороби серця, жовчнокам’яної та гіпертонічної хвороб. Нестача магнію може призвести до захворювань кишечника; виникнення дратівливості й порушення емоційного стану; посмикування м’язів, тремтіння рук; м’язових судом, серцевої аритмії, зниження опірності організму; порушення структури кісткової тканини тощо. Надлишок магнію ніяк не позначається на здоровому організмі, однак за хворої печінки може спричинити сонливість, загальмованість, уповільнення пульсу, гіпотонію; параліч і асфіксію. У складі окисних ферментів (пригадайте з курсу біології яких саме) він бере участь у транспортуванні електронів; входить до складу активного центру низки інших ферментів (пригадайте з курсу біології яких саме). Джерела надходження феруму в організм людини - сушені гриби, червоне м’ясо (особливо кроляче), темне м’ясо птиці (особливо індиче), печінка (особливо свиняча), нирки, пшенична крупа, гречка, бобові (особливо квасоля), овочі (особливо цвітна капуста), фрукти (особливо диня та чорнослив), какао, чорниці. Перешкоджають засвоєнню цього елемента солодкий чай, кава, пшениця, особливо зернові продукти тонкої обробки (булки, батони тощо), продукти з підвищеним умістом кальцію, фосфору, цинку.

За нестачі кальцію нижні листки викривлюються й скручуються; листкову пластинку та її краї хаотично вкривають жовто - бурі плями; уповільнюється розвиток квіток; відмирають кінчики коренів. У рослинному організмі магній входить до складу фотосинтетичного пігменту хлорофілу, бере участь в акумуляції сонячної енергії у процесі фотосинтезу, у транспортуванні фосфору та у вуглеводному обміні, впливає на активність окисно - відновних процесів. За нестачі магнію знижується вміст хлорофілу в зелених частинах рослин і розвивається хлороз між жилками листка (самі жилки при цьому залишаються зеленими). А) фахівці й фахівчині в галузі дієтології радять роздільний прийом їжі, багатої на кальцій (молоко, зелені овочі), та їжі, багатої на ферум (м’ясо, печінка), а під час вибору вітамінно - мінеральних препаратів віддавати перевагу тим, у яких кальцій і ферум розділені; б) лікарські засоби на основі двовалентного феруму рекомендовано вживати натщесерце; в) потрібно враховувати твердість води, використовуваної для поливу рослин; г) тим, хто працює в гарячих цехах, рекомендовано вживати газовану підсолену воду (з масовою часткою натрій хлориду від 0, 2 до 0, 5 %). • встановите причинно - наслідкові зв’язки між фізичними і хімічними властивостями найважливіших органічних сполук та їхнім використанням; • удосконалите вміння безпечно поводитися з найпростішим лабораторним обладнанням і реактивами під час виконання хімічних дослідів; • застосуєте методи пізнання, відомі вам з основної школи, під час демонстрування хімічних дослідів учителем і власноруч виконуючи їх на уроці чи в позаурочний час; реалізувати ці завдання вам допоможе підручник з хімії. Ви маєте самі визначити обсяг роботи, власну освітню траєкторію - кількість завдань і їхня різноманітність достатні, аби кожен вибрав собі ті, які йому до снаги.

Хто, як не він, знає рівень навчальних можливостей, схильності та уподобання своїх вихованців, тож охоче допоможе правильно визначити обсяг домашнього завдання. Поглибите й розширите знання з неорганічної та загальної хімії, набуті в попередні роки; вивчите хімію неметалічних і металічних елементів згідно з їхнім положенням у періодичній системі хімічних елементів і будовою атомів; установите причиново - наслідкові зв’язки між фізичними та хімічними властивостями найважливіших сполук елементів та їхнім використанням; конкретизуєте уявлення щодо поширення металічних і неметалічних елементів у природі та найважливіших способів добування металів і неметалів; дізнаєтеся про роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем; узагальните світоглядні питання щодо місця хімії поміж інших наук про природу; ознайомитеся із зеленою хімією як новою філософією сучасного розвитку хімічної індустрії, наукових досліджень та світогляду молодого покоління хіміків; удосконалите вміння безпечно поводитися з найпростішим лабораторним обладнанням і реактивами, безпечно виконувати хімічні досліди; застосуєте відомі вам методи пізнання під час демонстрування хімічних дослідів учителем або вчителькою хімії та власноручного виконання їх на уроці чи в позаурочний час; навчитеся розв’язувати нові типи розрахункових задач із хімії; використаєте вміння працювати з навчальною літературою та іншими джерелами інформації для розширення свого світогляду; розвинете здатність мислити абстрактно та образно, критично сприймати й аналізувати інформацію. Вироблення навичок сприймати інформацію й після належного оброблення застосовувати в практичній діяльності забезпечить зростання вашої інформаційної компетентності. Підручник з хімії для 11 класу (рівень стандарту) загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендований міністерством освіти і науки україни (наказ мон україни від 16. Він допоможе учням поглибити знання з органічної хімії, набуті в основній школі; встановити причинно - наслідкові зв’язки між фізичними і хімічними властивостями найважливіших органічних сполук та їхнім використанням; конкретизувати уявлення про різноманітність органічних сполук; дізнатися більше про теорію як вищу форму наукових знань і про рівні структурної організації речовини; вдocкoнaлити вміння безпечно поводитися з найпростішим лабораторним обладнанням і реактивами під час виконання хімічних дослідів; застосовувати методи пізнання, відомі з основної школи, під час демонстрування хімічних дослідів учителем і власноруч виконуючи їх на уроці; використовувати вміння працювати з навчальною літературою та іншими джерелами інформації для розширення свого світогляду; розвинути здатність мислити не лише абстрактно, а й образно, критично сприймати й аналізувати інформацію. Пояснювати утворення водневого зв’язку; оцінювати на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого зв’язку між молекулами води, спиртів, води та спиртів. Вони розміщені під кутом 104, 5°, і це зумовлює асиметричність структури й виникнення диполя - системи з двох зарядів, протилежних за знаком і однакових за величиною (рис. Водневі зв’язки є причиною аномально високих (порівняно з леткими сполуками інших елементів via групи періодичної системи) температур кипіння та плавлення води, а також деяких інших летких сполук з гідрогеном (рис. 1) як утворюються водневі зв’язки між молекулами спиртів та між ними й молекулами води; 2) чому температури кипіння спиртів вищі за температури кипіння алканів з приблизно такою самою масою молекул. Його низька енергія, здатність легко руйнуватися й відновлюватися за звичайної 1 температури водночас із величезною поширеністю зумовлює непересічне значення водневого зв’язку в біологічних системах. Упорядковане розташування поліпептидних ланцюгів у структурі білка, поперечні зв’язки в структурі целюлози та в подвійній спіралі дезоксирибонуклеїнової кислоти (днк) зумовлені водневими зв’язками.

Водневі зв’язки беруть участь у каталітичних і фотохімічних процесах, ферментному бродінні, є складниками механізмів дії лікарських засобів, потрібні для забезпечення життєдіяльності організмів (рис. Завивання та розпрямляння волосся під дією високої температури послаблює водневі зв’язки між молекулами білка, тому волосся змінює форму, однак щойно воно намокає, то повертається до початкового стану.

У подвійній спіралі молекули днк нітрогеновмісні основи одного з ланцюгів сполучені з нітрогеновмісними основами іншого ланцюга водневими зв’язками згідно з принципом комплементарності. • водневі зв’язки є причиною аномально високих (порівняно з леткими сполуками інших елементів via групи періодичної системи) температур кипіння та плавлення води.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

контрольні роботи з фізики 11 клас 2021

готови домашни завдання з украинськои мови 6 клас

інформатика переклад на англійську

конспекти уроків з фізичної культури 1 клас нуш 1 семестр

гдз ядс 2 клас зошит волощенко відповіді

хімія 9 клас савчин читати