конспект уроку з хімії 11 клас загальна характеристика неметалів

конспект уроку з хімії 11 клас загальна характеристика неметалів

У хімічних взаємодіях атоми металічних елементів тільки віддають електрони, а неметалічних — прагнуть прийняти електрони, але можуть і віддавати, залежно від того, з якими атомами сполучаються. Так, сім із них — бор, силіцій, германій, арсен, стибій, телур, астат — за рекомендацією iupac називають напівметалічними, оскільки їм притаманні певні властивості металічних елементів. Утворені ними прості речовини мають металічний блиск і, хоча й невеликою мірою, але проводять електричний струм, а деякі з них витісняють водень із кислот або утворюють катіони.

Чим ближче певний елемент розташований до інертного, тим сильніше його атоми прагнуть приймати електрони, а отже, тим сильніше виражені неметалічні й окисні властивості. До тих 14 %, що припадають на інші елементи земної кори, разом із металічними елементами належать також усі інші неметалічні елементи у складі різних сполук. Світовий океан на 96, 5 % складається з води (сполука двох неметалічних елементів), усе інше припадає на солі, у складі яких також багато неметалічних елементів. • мають переважно невисокі температури плавлення та кипіння, тому неметали за звичайних умов газуваті (водень, фтор, інертні гази тощо), рідкі (бром) або легкоплавкі тверді речовини; хоча відомо 25 неметалічних елементів, простих речовин - неметалів існує значно більше.

Але характерною особливістю неметалічних елементів є те, що їхні сполуки з гідрогеном леткі, тож вони мають молекулярні кристалічні ґратки і за звичайних умов перебувають у рідкому (вода та гідроген флуорид) або газуватому агрегатному стані. Водні розчини більшості летких сполук неметалічних елементів із гідрогеном — це кислоти, амоніак і фосфін у водному розчині є слабкими основами, а інші не виявляють кислотно - основні властивості (мал. їхні атоми прагнуть приймати електрони до утворення октету електронів на зовнішньому енергетичному рівні, унаслідок чого для них більш характерні окисні властивості. Здатність атомів одного хімічного елемента утворювати кілька простих речовин називається алотропія, а ці прості речовини - алотропні видозміни або модифікаціями.

Кисень озон агрегатний стан за звичайних умов газ газ колір безбарвний синій запах без запаху різкий, своєрідний розчинність (у 100 об ємах н20 при 200с) 3 об єми 49 об ємів густина газу за. Він забезпечує збереження життя на землі, оскільки затримує найбільш згубну для живих організмів частину ультрафіолетової радіації сонця, що спричинює онкологічні (ракові) захворювання. Всі атоми вуглецю знаходяться тут у стані sp2 - гібридизації кожен з них утворює три ковалентні зв язки з сусідніми атомами, причому кути між напрямами зв язку рівні 120 °. Проте дослідження цього процесу спочатку з теоретичних позицій, а потім експериментальним шляхом показало, що в присутності каталізаторів (залізо, платина) графіт перетворюється на алмаз вже при тиску 60000 - 80000 атм і температурі 1400 - 1600 ° с. Алотропні видозміни фосфора p4, запах часнику, h2o, органічні розчиники, летуч, tпл= 440с, молекулярна кристалічна гратка, активний, на повітрі окиснюється, в темноті світиться, ядовитий. Систематизувати знання про хімічні властивості металів, удосконалити навички складання рівнянь реакцій; сформувати вміння порівнювати хімічну активність металів; формувати експериментальні вміння; розвивати в учнів уміння працювати групою, висловлювати свої думки.

Шановні учні, сьогодні на уроці нам доведеться наполегливо працювати над узагальненням вивченого матеріалу, а людина озброєна знаннями на цілий крок ближче до життєвого успіху.

Захист від корозії (учні записують в зошит) розширити і узагальнити знання про хімічні властивості металів як простих речовин; підтвердити їх за допомогою хімічного експерименту; закріпити вміння складати рівняння хімічних реакцій; навчитись прогнозувати реакції між металами та розчинами кислот і солей, використовуючи витискувальний ряд. (великий радіус атома, малу кількість електронів на зовнішньому енергетичному рівні, метали мають особливий вид зв’язку – металічний, та металічну кристалічну ґратку). Спочатку ви попрацюйте з картками самооцінки, виставіть бали за роботу в групі і підрахуйте загальну кількість балів (з врахуванням бонусів), яку ви поставите собі за урок. Усе має свій початок і кінець… завершується і наш урок, на якому ви збагатилися новими знаннями і, сподіваюся, він залишив у душі кожного з вас певні враження. Сформувати знання учнів про окреме царство організмів – гриби; ознайомити із особливостями поширення та середовищ існування грибів; дати загальну характеристику цих організмів. Розвивати спостережливість, логічне мислення та уміння порівнювати ознаки рослин, грибів, тварин та робити відповідні висновки, розвивати навички творчої та дослідницької діяльності. Кольорові полоски, цвіль на хлібі та гарбузі, муляжі грибів, фотографії вищих та нижчих грибів під електронним мікроскопом, схеми, малюнки, таблиці, презентація до теми, ноутбук, підручник. Організаційний – 2хв актуалізація опорних знань – 5хв мотивація навчально - пізнавальної діяльності учнів – 3хв сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу – 15хв узагальнення та систематизація знань – 15хв підведення підсумків уроку.

Це організми дуже різні за виглядом, за формою, за поширенням в природі, але всі вони відіграють діже важливу роль як в природі так і в нашому житті, тому ми повинні їх вивчати, щоб поглибити свої знання про живу природу, оскільки людина без знань як гриб. У нижчих грибів гіфи міцелію не мають перегородок і є мовби однією сильно розгалуженою гігантською клітиною, у вищих грибів вони розділені поперечними перегородками на клітини, їхній міцелій багатоклітинний.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

контрольні роботи з фізики 11 клас 2021

готови домашни завдання з украинськои мови 6 клас

інформатика переклад на англійську

конспекти уроків з фізичної культури 1 клас нуш 1 семестр

гдз ядс 2 клас зошит волощенко відповіді

хімія 9 клас савчин читати