історії ляльки як персони

історії ляльки як персони

Лялька як персона – це творча, інтерактивна методика, що використовується у всьому світі у роботі з дітьми і дорослими для подолання стереотипів і упереджень. В результаті тренінгу були підготовлені педагогічні працівники, які впроваджують цю методику у дошкільних навчальних закладах, а також консультанти, які надають наставницьку підтримку, в тому числі й тренінги за цією методикою. Методика використання ляльок - персон набула значного поширення у педагогічній практиці багатьох країн, зокрема великій британії, австралії, сполучених штатах америки, нідерландах, ісландії та німеччині, а також у південній африці. Використання розмаїтого набору ляльок, які відображають особливості дітей групи, а також дітей поза нею, сприяє вихованню поважного ставлення до різних способів життя, культур, мов і здібностей, а також формуванню й усвідомленню їхньої унікальності й цінності кожного. Під час спілкування з лялькою діти набувають чимало необхідних життєвих навичок для того, щоб постояти за себе та інших у різних обставинах, а також впевненості, коли доводиться стикатися з несправедливістю та упередженістю. Під час роботи з ляльками - персонами діти на практиці вдосконалюють навички вирішення проблемних ситуацій, оцінюють різні варіанти їх залагодження й обирають ті, які найімовірніше приведуть до успіху.

Мета полягає в тому, щоб навчити малечу переносити досвід і навички, засвоєні під час взаємодії з ляльками, на реальні ситуації їхнього повсякденного життя. В нашому дошкільному закладі в старших групах № 8 метелик, № 11 капітошка, № 4 світлячки та в молодшій групі № 10 сонечко розпочалася робота з лялькою - персоною. Тепер полінка один раз на тиждень приходить до дітей зі своїми особистими історіями та спонукає малят ділитися з нею інформацією зі свого життя, заохочує ставити запитання, обговорювати її персонаж та ділитися інформацією про власне життя. Створення рівних можливостей для всіх дітей та формування позитивного ставлення до оточуючого; чуйне ставлення та індивідуальний підхід до кожної дитини, її думок, переживань; забезпечення умов для того, щоб кожна дитина почувала себе комфортно, щоб її думки визнавали і цінували (особливо сором’язливі діти, які ще недостатньо володіють мовою спілкування); здійснення педагогічних втручань у належний час і спосіб, щоб делікатно підтримувати і допомагати дітям розвивати впевненість у собі, довіру і самоповагу; допомога дітям з особливими потребами відчути себе рівноцінними учасниками освітнього процесу, життя; створення можливостей для гри дітей у безпечному і стимулюючому середовищі з турботливими дорослими; формування емоційного інтелекту.

Використання цього методу дає можливість самостійно знаходити вихід з кризових ситуацій і отримувати шляхи вирішення дитячих проблем, формує критичність і самостійність мислення. Завдяки цьому діти мають змогу вільно висловлювати свої думки і почуття, ставити запитання і вчасно повідомляти про свої потреби, сигналізувати про свої проблеми.

Заняття з ляльками підвищують рівень участі дітей, розвивають навички активного слухання, спонукають вихователів приймати відповіді кожної дитини і надавати позитивний зворотний зв язок. Педагоги нашого закладу постійно шукають ефективні педагогічні технології, підходи, які викликали б емоційний відгук дитини, стимулювали її до активних дій, забезпечили можливість вирішення конфліктів, розвивали емоційну компетентність дитини.

Емоційний інтелект визнаний останні двадцять п’ять років як один із найважливіших компонентів емоційної адаптації, особистого добробуту, міжособистісних відносин і загального успіху в різних ситуаціях повсякденного життя. Він показав позитивний взаємозв’язок з такими змінними, як емпатія, вербальний інтелект, екстраверсія, відкритість почуттів, самооцінки та задоволеності життям. Тому проблема розвитку емоційної компетентності особливо актуальна для дітей дошкільного віку, оскільки цей вік особливо сприятливий для розвитку емоційної сфери.

Ця технологія дозволяє дітям краще усвідомити власну індивідуальність; навчитися позитивно сприймати себе, свою культуру, соціальне походження, сімейні обставини; сприяє вихованню поважного ставлення до різних способів життя, культур, мов і здібностей. Заняття з ляльками - персонами підвищують рівень участі дітей; розвивають навички активного слухання;спонукають приймати відповіді кожного і надавати позитивний зворотній зв язок;завдяки лялькам вихователю стає легше зацікавлювати дітей власними ідеями;вихователь може відреагувати на проблемні питання (або запити батьків). – сприяти втіленню освітніх реформ із реалізації особистісно - орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням уасників освітнього процесу; - забезпечення рівного доступу до якісної освіти для всіх дітей, включаючи дітей з особливими потребами.

Під час спілкування з лялькою діти набувають чимало необхідних життєвих навичок для того, щоб постояти за себе та інших у різних обставинах, а також впевненості, коли доводиться стикатися з несправедливістю. Переліки компетентностей у державному стандарті початкової освіти та базовому компоненті дошкільної освіти відрізняються, але між ними існує тісний зв язок. Сьогодні поряд із ритуальними та ігровими народними ляльками з’являються колекційні та сувенірні, виготовлені народними майстрами та професійними художниками.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

гдз ядс 2 клас зошит волощенко відповіді

гдз робочий зошит математика 3 клас листопад

історія екології коротко

гдз природознавства 5 клас ярошенко 2018

історія виникнення маятникового годинника

гдз робочий зошит сотникова німецька мова 5 клас