екологія нашого міста
Встановлює і досліджує життєві форми, або екобіоморфи, їхнє ставлення до окремих чинників абіотичного і біотичного середовища, сукупний вплив цих чинників на організм. Проблеми, які належать до біосфери загалом або великих її частин (закономірності еволюції біосфери, вплив діяльності людини на біосферу, колообіг речовини в біосфері тощо). Місто являє собою складне соціально - просторове утворення, до якого, крім природного і матеріально - речового компонентів, входять населення, в - во і споживання, тому воно і вивчається багатьма науками і є предметом міждисциплінарних досліджень. За даними європейської економічної комісії оон, у період з 1996 - го по 2007 рік загальний обсяг відходів у країнах єс та європейської асоціації вільної торгівлі зростав на 2% щороку.
А здати відпрацьовані батарейки можна в магазинах міста атб, мтснаукова новизна полягає в тому, що вперше наші спільні зусилля спрямовані на реалізацію проекту сортування сміття у нашій школі із подальшим його рециклінгом в межах власної держави.
зменшення негативного впливу на стан навколишнього природного середовища; - раціональне використання і відтворення природних ресурсів; - забезпечення раціонального використання та охорони земельних ресурсів від забруднення і виснаження; - забезпечення екологічної безпеки; - розширення та вдосконалення природо - заповідної мережі; - реалізація заходів щодо зберігання та утилізації відходів. Сумна статистика за підрахунками експертів, вага викинутих за день батарейок складає 12 тонн… багато країн зобов’язують виробників батарейок утилізувати їх самостійно або платити за послугу переробки.
У 2011 році кабінет міністрів україни ухвалив національний план дій з охорони навколишнього природного середовища на 2011 - 2015 роки, у якому доручив міністерству природи розробити систему збору та утилізації акумуляторів. Найбільше техногенне навантаження на територію характерне для таких індустріально розвинених областей, як донецька, дніпропетровська, київська, луганська, запорізька. Столиця незалежної україни славиться своїми архітектурними пам ятками, економічним та науково - технічним потенціалами, вигідним географічним положенням і чудовим ландшафтом. Він має потужну енергетичну базу, будівельну індустрію, житлово - комунальне господарство, розвинуту мережу підприємств торгівлі, побутового обслуговування та громадського харчування. Для києва характерні великі масштаби і галузева різноманітність, наявність галузей важкої та легкої промисловості, випуск широкого асортименту продукції виробничого призначення і товарів народного споживання. Зростання населення і промислового виробництва зумовили необхідність інтенсивного індустріального, житлово - комунального та соціально - культурного будівництва, розширення транспортної та енергетичної мереж міста. Основними джерелами забруднення навколишнього середовища в києві є промислові підприємства, насамперед енергетичного комплексу, а також хімічні й транспорт, особливо автомобільний. Сучасне місто не можна уявити без транспорту, проте саме транспорт, насамперед автомобільний, належить до найбільших і найшкідливіших джерел забруднення повітря (до 70%). Двигуни викидають у повітря значну кількість оксидів карбону, вуглеводних сполук, оксидів нітрогену, сполук свинцю та інших токсичних і канцерогенних речовин. і чим більше автомашин у місті, чим інтенсивніший їхній рух, тим вищі рівні забруднення навколишнього середовища, тим відчутніша шкода здоров ю людини.
Зростаюче шумове забруднення великого міста також спричиняє чимало неприємностей городянам, негативно відбивається на їхньому здоров ї та психічному стані. З розвитком усіх видів транспорту, інтенсивного будівництва збільшуються шумові навантаження на людину, зумовлюючи її роздратування, психічну неврівноваженість, безсоння і як наслідок - серцево - судинні та психічні захворювання. Дослідження показують, що саме акустичне забруднення міського середовища є одним з найвірогідніших чинників, що призводять до зростання гіпертонічної хвороби та інфаркту міокарда. У стічних водах, які потрапляють у річку либідь з промислових майданчиків без очищення, вміст забруднювачів часто в 30 - 40 разів перевищує гранично допустимі концентрації. Однак слід зауважити, що достатньо успішно, порівняно з іншими містами україни, в києві вирішено проблеми очищення міських стічних вод та захоронення побутових відходів. Недотримання комплексного підходу, в тому числі екологічного, до освоєння тієї чи іншої території, що забудовується, часто призводить до перетворення житлових мікрорайонів у будівельні майданчики.
При цьому знищуються дерева, зазнають шкоди рослинний покрив, асфальтові та інші покриття, відбувається інтенсивне забруднення середовища пилом і викидними газами будівельної техніки, а також шумове забруднення. Прізвище, ім’я та по батькові автора, місце роботи, контактна адреса та телефон, назва фотографій та назва теми (номінації), якій відповідає запропонована робота. На жаль, мільйони ранньоквітучих рослин стають об’єктами масового збору та продажу, що призводить до зменшення чисельності цих красивих рослин, а місцями до їх повного зникнення. Найпоширенішим об’єктом продажу є місцеві види декоративних та рідкісних рослин занесених до червоної книги україни – сон - трава, брандушка різнокольорова, горицвіт весняний, а також підсніжник складчастий та інші. На виконання розпорядження міського голови щороку в місті активізуються спільні дії структурних підрозділів національної поліції, державної екологічної інспекції, інспекції з благоустрою запорізької міської ради та районних адміністрацій по збереженню дикорослих видів ранньоквітучих, реліктових, а також рослин, занесених до червоної книги україни.
Порушення порядку придбання чи збуту об’єктів рослинного світу, занесених до червоної книги україни, тягне за собою накладення штрафу від 1700 до 3655 грн із конфіскацією об’єктів рослинного світу.
Задля збереження унікальної української природи закликаємо вас зберегти ранньоквітучі весняні квіти, які хижацьким способом знищують заради фінансової вигоди, не зривати, не продавати, не купувати перші весняні квіти.
Темою сьогоднішньої онлайн - конференції є обговорення питань у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо невирішених питань у нормативно - правовій базі для посилення ролі органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони довкілля. На конференцію запрошені представники міської та обласної влади, міндовкілля, територіальних органів виконавчої влади, народні депутати, депутати обласної та міської ради, експерти, наукові та громадські організації. Законодавством значно обмежені повноваження органів місцевого самоврядування у вирішенні основних екологічних проблем, але міська рада та її виконавчі органи намагаються поліпшити ситуацію шляхом розробки і впровадження місцевих програм з метою консолідації дій влади, бізнесу і громадськості для поліпшення стану навколишнього середовища. Як показує практика напрацювань міської влади у сфері охорони навколишнього середовища, на сьогодні існує достатня кількість державних нормативно - правових актів, які потребують внесення відповідних змін для посилення ролі виконавчих органів влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони довкілля. Директора команди підтримки реформ міністерства захисту довкілля та природних ресурсів україни; куруленко святослав сергійович – радник президента тпп україни, голова комітету підприємців з питань природокористування та охорони довкілля. Виконавчим комітетом запорізької міської ради запроваджений міський щорічний конкурс творчих робіт (проектів) з ландшафтного дизайну (далі – конкурс), положення про який затверджене розпорядженням міського голови від 21. Метою конкурсу є розробка проектних пропозицій з озеленення та ландшафтних рішень різного ступеня складності з подальшою їх реалізацією на території міста, що також сприятиме розвитку творчого потенціалу студентів вищих навчальних закладів м. З метою посилення охорони хвойних насаджень в передноворічний період, попередження та недопущення самовільних рубок, прийнято відповідне розпорядження міського голови.
Виконавчий комітет міської ради нагадує, що несанкціонована рубка хвойних насаджень може обернутися не тільки застосуванням жорстких штрафних санкцій до громадян – від 170 до 510 грн. 1999 №559 (зі змінами) затверджена такса для обчислення розміру шкоди, заподіяної внаслідок знищення або пошкодження дерев і чагарників, згідно з якою, за кожне знищене хвойне дерево передбачені наступні розміри збитків. Про звернення міської влади до верховної ради україни та кабінету міністрів україни стосовно внесення змін до законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища. Структурними підрозділами виконавчого комітету міської ради були підготовлені пропозиції до верховної ради україни та кабінету міністрів україни стосовно внесення змін до законодавчих та нормативно - правових актів, а також прийняття нових, відповідно до імплементації стандарту і моделі єс та на виконання угоди про асоціацію україна - єс, що дозволить покращити стан довкілля населених пунктів, шляхом стимулювання промисловості до впровадження найкращих новітніх технологій, а також забезпечити створення та функціонування інформаційно - аналітичної системи даних про якість атмосферного повітря для оперативного інформування громадськості. У серпні 2019 року депутатським корпусом запорізької міської ради було прийнято ряд рішень щодо направлення відповідних звернень стосовно внесення змін у законодавство у сфері охорони навколишнього природного середовища до верховної ради україни, кабінету міністрів україни та міністерства охорони здоров’я україни, а саме.
Також, виконавчим комітетом міської ради були направлені листи на адресу народних депутатів україни від запорізької області з проханням супроводжувати розгляд зазначених звернень у профільних комітетах верховної ради україни та ініціювати розроблення та прийняття відповідних законодавчих актів. Виконавчим комітетом міської ради отримано відповідь міністерства енергетики та захисту довкілля україни стосовно ініціювання внесення змін до законодавчих та нормативно - правових актів з метою недопущення порушень конституційних прав щодо безпечного довкілля для життя і здоров’я мешканців регіону із урахуванням позицій міністерства фінансів україни, міністерства охорони здоров’я україни, міністерства розвитку громад та територій україни, державної регуляторної служби україни та державної екологічної інспекції україни.
З метою забезпечення охорони та сприятливих умов для нересту і збереження місць природного відтворення водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах з 1 квітня 2020 року встановлюється весняно - літня (нерестова) заборона на лов водних біоресурсів, зокрема в межах міста запоріжжя. В залежності від порушення сума штрафу може становити від 34 до 680 грн, а в залежності від ступеня завданих збитків, за грубі порушення передбачена також кримінальна відповідальність – штраф до 6 800 грн або позбавлення волі строком до 3 років з конфіскацією знарядь і засобів лову, та незаконно добутих водних біоресурсів. Крім штрафу за незаконний вилов водних біоресурсів, відповідно до такс для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок незаконного добування (збирання) або знищення цінних видів водних біоресурсів, затверджених постановою кабінету міністрів україни від 21. Зі свого боку, виконавчими органами запорізької міської ради в межах повноважень організовано перевірку дотримання правил торгівлі з метою недопущення випадків продажу, скуповування риби, ікри та продуктів їх переробки без наявності документів, що засвідчують законність їх придбання, та сертифікату якості. Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту плану дій з адаптації до наслідків зміни клімату міста запоріжжя. Проєкт плану дій з адаптації до наслідків зміни клімату міста запоріжжя розробляється з метою оцінки вразливості міста до основних негативних наслідків зміни клімату; розробки концептуальних та практичних адаптаційних заходів, що надасть можливість об’єднати зусилля громади, місцевої влади, бізнесу та експертного середовища та спрямувати їх на зменшення вразливості міста запоріжжя до кліматичних змін, подолання проблем і попередження загроз, пов’язаних зі зміною клімату, посилення стійкості місцевої громади та забезпечення більш комфортних і безпечних умов життя в місті. Зауваження і пропозиції до проєкту плану дій з адаптації до наслідків зміни клімату міста запоріжжя та заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту плану дій з адаптації до наслідків зміни клімату міста запоріжжя подаються у письмовому та електронному вигляді. В) орган, від якого можна отримати інформацію та адреса, за якою можна ознайомитися з заявою про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування. Також керівник області зазначив, що до 15 січня 2017 року буде створено комісію для контролю за виконанням заходів модернізації, повідомляє наш кореспондент. Куда деваются картонные коробки, упаковочная пленка и бумага, пенопласт и прочие расходные материалы, которые используются во время перевозок и переездов. Понаблюдав за переезжающими, он увидел, что все эти средства просто скидываются в кучу и отвозятся на городские свалки, где медленно разлагаются и загрязняют воздух и почву.
Так людям, занимающимся ремонтом или переезжающим из дома в дом не приходится плодить лишний мусор из материалов, в которые будут упаковываться вещи, ведь все эти средства можно использовать неоднократно. Атмосферне повітря — один з основних життєво важливих елементів навколишнього природного середовища, який є необхідною фізичною і біологічною умовою існування людини та джерелом життя на землі. Воно використовується як сировина для хімічної промисловості, енергетичний ресурс, середовище зв язку і руху літальних апаратів, для скидання відходів виробництва тощо. Т (61, 42 кг на 1 мешканця, в області – 99, 6 кг), при цьому 96% від нього припадало на пересувні джерела забруднення (автомобільний, авіаційний та залізничний транспорт). Серед стаціонарних джерел забруднення міста найвищий відсоток припадає на підприємства теплоенергетичного комплексу міста (близько 40%), що є загальнодержавною тенденцією. Пил – автотранспорт, деревообробна промисловість і промисловість будматеріалів; діоксид сірки – промислові підприємства, оксид вуглецю – автотранспорт, підприємства теплоенергетики; діоксид азоту – підприємства теплоенергетики; формальдегід – автотранспорт, деревообробна промисловість. Ряд підприємств міста, для яких встановлено обсяги викидів забруднювальних речовин в атмосферу понад 100 т (тец - 1, тец - 2, тзов “українська меблева компанія“, ват “іскра“, зат “львівський ізоляторний завод“), викидали в атмосферу майже 60% від загальної суми викидів стаціонарними джерелами.
До складу найбільших за обсягами викидів в атмосферу увійшли 4 підприємства залізничного району, 2 – галицького району, 1 – шевченківського району та 4 – сихівського району.
У розрізі районів міста на балансі означених вище теплокомунальних підприємств найбільша кількість котелень локалізована у галицькому районі – 63, найменша – у сихівському районі – 5 (вони обслуговують практично однакову кількість будинків – близько 500, але для останнього характерною є багатоповерхова забудова). Хімічний склад викидів від пересувних джерел забруднення характеризується перевагою вмісту оксиду вуглецю (до 74%), сполук азоту та вуглеводнів (відповідно 12% та 11%). Зменшення навантаження автотранспорту на центральну частину міста через реалізацію нової транспортної стратегії; контроль за станом хімічного забруднення атмосфери не лише у точках перетину магістральних вулиць, але і у межах селітебних територій, особливо дитячих майданчиків, садочків та шкіл; подальша модернізація теплоенергетичного господарства міста; завершення розробки проекту “реконструкція автоматизованої системи керування рухом“; бріо - та ліхеноіндикаційні дослідження стану забруднення атмосферного повітря у місті тощо. Водний об’єкт — це природний або створений штучно елемент довкілля, в якому зосереджуються води (море, річка, озеро, водосховище, ставок, канал, водоносний горизонт). Львова розташовано 83 водойми, а саме у галицькому районі - 5, у залізничному районі – 11, у личаківському районі – 19, у сихівському районі - 23, у шевченківському районі – 16 та у франківському районі - 9. З метою забезпечення виконання заходів щодо раціонального використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів, контролю за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів, встановлення правил загального користування водними об’єктами.
У 2012 році за рахунок коштів міського фонду охорони навколишнього природного середовища проведено паспортизації водних об’єктів, розташованих на території м. Львова досліджені 26 джерел у різних частинах міста й околиць, зокрема в південній частині — джерело у стрийському парку, 5 джерел у парку „залізні води, джерело в парку „снопківський біля озерця морське око. З метою забезпечення комплексу взаємопов’язаних та узгоджених у часі технологічних, технічних, ресурсозберігаючих, екологічних, санітарно - гігієнічних, фінансово - економічних заходів, спрямованих на розв’язання проблем сфери поводження з побутовими відходами у м. Львові, їх утворення, збирання, транспортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення виконавчим комітетом лмр рішенням від 30. Протягом останніх 3 - х років у місті розпочалися роботи, пов’язані з сортуванням твердих побутових відходів (тпв) та їхньою подальшим вторинним використанням та переробкою. Загальна кількість контейнерних майданчиків для збору побутових відходів у львові становить 904 (3001 контейнерів), з яких найбільша кількість припадає на галицький район міста (32%). Збирання, зберігання, перевезення відпрацьованих нафтопродуктів, непридатних до використання за призначенням (включаючи відпрацьовані моторні й індустріальні масла та їх суміші) здійснюють дп “абв - плюс“, дп укр. Нтп “галекоресурс“ та пп “екотех - україна“ проводять збирання, зберігання та транспортування відпрацьованих механічно непошкоджених люмінесцентних та дугових ртутних ламп. Розробка та затвердження комплексної муніципальної програми поводження з відходами побутового електронного та електричного устаткування у місті львові; придбання та розміщення 80 спеціалізованих контейнерів для роздільного збирання відпрацьованих елементів живлення (батарейок) у місті львові; придбання обладнання на базі мікроавтобусів пересувних пунктів для збору відходів побутового електронного і електричного устаткування у місті львові; придбання та встановлення устаткування для знешкодження ртутних ламп та інших елементів устаткування, які містять пари ртуті, у місті львові (фірми mrt); проведення інформаційно - освітньої кампанії для населення із висвітлення питань поводження з відходами побутової електроніки.
Даний проект успішно пройшов два етапи відбору, та отримав дофінансування за рахунок коштів європейського союзу в рамках європейського інструменту сусідства та партнерства 89% від загальної суми проекту у розмірі 1 202 194, 20 євро. Вони відіграють унікальну буферну роль у міському середовищі і є важливими агентами елімінації з міського середовища та знешкодження (або депонування) шкідливих полютантів, пилу, оптимізації газового складу повітря і терморегуляції у міському середовищі. Незважаючи на значну трансформованість урбоекосистем, на території міста збереглися популяції 47 видів вищих судинних рослин, що включені до червоної книги україни.
До системи зелених насаджень міста належать міські ліси (власність державного лісового фонду україни) та міські насадження загального користування, внутрішньоквартальні насадження житлових районів, насадження вулиць, парки (28), газони, квітники та інші насадження, включаючи об’єкти природно - заповідного фонду.
З огляду на те, що до цього часу не проведено інвентаризацію зелених насаджень міста, а випадки непогодженого вирубування дерев з метою будівництва (вул. Стуса, район “знесіння“ тощо) є достатньо поширеними, місто не володіє інформацією щодо того, яка площа зелених насаджень реально припадає на одного мешканця (у 2000 році цей показник становив 54 кв. Лісові та лісопаркові масиви зеленої зони, які знаходяться у підпорядкуванні дп “львівське лісове господарство“ та дп “львівський лісовий селекційно - насіннєвий центр“ львівського обласного управління лісового та мисливського господарства. Насадження парків і скверів, що належать до природно - заповідного фонду (парки - пам’ятки садово - паркового мистецтва, регіональний ландшафтний парк “знесіння“), або парки, що мають визначену структуру, але не належать до об’єктів природно - заповідного фонду (пзф). Лінійні та фрагментарні зелені насадження вулиць та міжбудинкових територій, ці насадження перебувають також у підпорядкуванні комунальних підприємств. За інформацією дп “львівське лісове господарство“ лісопаркова частина зеленої зони міста займає 28867 га (8 лісництв – борщівське, брюховицьке, завадівське, винниківське, красівське, липниківське, лапаївське і товщівське). Протягом останніх коків з міського фонду охорони навколишнього природного середовища кожен рік виділялися кошти на реалізацію заходів щодо збереження зелених насаджень міста. Було проведено визначення меж парків, а також розпочалися роботи щодо опрацювання проектів організації їхніх територій постійно проводилося озеленення міста; фітопатологічні обстеження зелених насаджень та зняття аварійних і сухостійних дерев, механічне зняття омели та санітарне обрізання крон дерев, вакцинування каштанів проти мінуючої молі; збагачення видового сортименту горизонтальних і вертикальних зелених насаджень; забезпечення контролю за утриманням насаджень вулиць; вертикальне озеленення історичної забудови центральної частини міста; паспортизація та створення нових об’єктів природно - заповідного фонду міста; розробку проектів утримання парків - пам”яток садово - паркового мистецтва. На території міста знаходяться 4 об’єкти природно - заповідного фонду загальнодержавного значення загальною площею 97, 2 га (ботанічні сади національного лісотехнічного університету україни та львівського національного університету імені івана франка, львівського національного медичного університету імені д. Галицького, пам’ятка садово - паркового мистецтва “стрийський парк“) та 14 об’єктів природно - заповідного фонду місцевого значення, серед яких особливе місце посідає регіональний ландшафтний парк “знесіння“. Розширення мережі об’єктів природно - заповідного фонду; використання сучасних сумішей у зимовий період з метою захисту зелених насаджень від пошкодження токсичними солями.
Підготовку спеціалістів - екологів здійснює ряд вищих навчальних закладів міста – львівський національний університет імені івана франка (біологічний, географічний, геологічний факультети), національний лісотехнічний університет україни, національний університет “львівська політехніка“, львівський національний аграрний університет. Також у львові позашкільне екологічне навчання проводиться у центрі творчості дітей та юнацтва галичини, львівському обласному еколого - натуралістичному центрі, львівському міському еколого - натуралістичному центрі, регіональному ландшафтному парку “знесіння“, окремих школах міста. Так, зокрема, у рамках студентської програми “екобі“ у школах міста проводиться конкурс учнівських проектів щодо покращання екологічного стану міських шкіл, а також природоохоронна акція “зроби своє місто чистим. Значний об’єм позашкільної екологічної освіти забезпечує дирекція регіонального ландшафтного парку “знесіння“ як у рамках традиційних днів довкілля, так і спеціальних природоохоронних акцій “чиста україна – чиста земля“ (за підтримки асоціації міст україни та українського товариства охорони природи), щорічної осінньої акції “зупини вогонь. Школярі міста залучаються до різноманітних конкурсів природоохоронного спрямування як в рамках програм міського управління освіти, так і державного управління екології та природних ресурсів в львівській області. Так, за кошти міського фонду охорони навколишнього природного середовища кожен рік проводилися дитяча екологічна акція “чисті джерела – чисте море“, навчально - оздоровчі екологічні експедиції у рамках програми “діти вулиці“, огляд - конкурс “ми за чисте й зелене місто лева“, “зелені оази“, “майбутнє у твоїх руках“, “за охорону природних ресурсів і тваринного світу“, міський конкурс “екоквк“ тощо. існує потреба у продовженні реалізації заходів, спрямованих на розвиток екологічної освіти й просвіти мешканців міста (створення “зелених класів“, гуртків екологічного спрямування формування фондів публічних та шкільних екологічних бібліотек і відеотек, забезпечення інформування населення про стан довкілля через відновлення на сайті львівської міської ради веб - сторінки “про стан довкілля в м.
Коментарі
Дописати коментар