біологія система наук про живу природу

біологія система наук про живу природу

Органічний світ на землі являє собою складну біоценологічну систему життєвих форм, яка складається з окремих комплексних утворень, біотичних угрупувань різного рівня. Царство рослин представлене різноманітними формами живих організмів - від одноклітинних мікроскопічних (водорості) до гігантських дерев, які мають стовбур завтовшки 10 - 12 м (баобаб, секвойя) та досягають висоти 100 - 150 м (евкаліпт, секвойя). Рослинність гілеї, мангри, високогірна рослинність тропіків, ліси, савани, сухі рідкодерева, чагарники, злаковники (степи й луки), напівпустелі, пустелі, тундри, високогірна рослинність помірних і високих широт, вересовища, низинні болота, верхівкові болота, рослинність морів. Під час обговорення учні, з одного боку, активно вико­ристовують набуті знання, а, з іншого, розуміють, що цих знань недостатньо для розв язання проблеми.

Розповідь з елементами бесіди дає можливість учителеві не тільки розповідати, але й постійно спілкуватися зі школярами, оцінюючи ступінь розуміння та коректуючи розповідь у разі невідповідності. Після відми­рання рослин і тварин їх залишки потрапляють до ґрунту, де ґрун­тові гриби та бактерії розкладають їх до мінеральних, тобто дуже простих речовин, якими живляться рослини.

Людина — також частина природи і залежить від неї, тому що їй необхідні їжа, вода, повітря, місце, де вона може сховатися від негоди, та багато іншого. Вивчення будови та життєдіяльності людського організму доз­воляє розробляти методи розпізнавання та лікування багатьох захворювань, а також допомагає знаходити й використовувати різні лікарські речовини.

Розвиток біології сприяє вирощуванню високих урожаїв куль­турних рослин, виведенню високопродуктивних порід сільськогос­подарських тварин, допомагає вести боротьбу з бур янами, шкідни­ками сільського господарства, хворобами тварин і рослин. Наприклад, у результаті спостережень було встановлено, що для проростання насіння потрібна вода, а для подальшого росту та роз­витку рослини необхідне сонячне світло. Учитель може розділити клас на групи та запропонувати обгово­рити питання, що стосуються особливостей отримання біологічних знань за допомогою спостереження та експерименту.

Робота із зошитом може бути організована як індивідуально, з урахуванням рівня можливостей кожного учня, так і в парах (у цьому випадку, школярі, що сидять поруч, виконують завдання разом, обговорюючи відповіді, контролюючи один одного). Одні трави ростуть у посушливих місцях (ковила, полин), інші — у водоймищах (латаття, лотос, очерет), є сільськогосподарські рослини (пшениця, кукурудза, картоп­ля) та їхні вороги — бур яни (пирій, осот), декоративні рослини (тюльпани, троянди, айстри) та технічні (льон, соняшник), а також багато інших. Руйнація середовища існування, яка загрожує виснаженням природних ресурсів, дефіцитом прісної води, екологічними негараздами та катастрофами, появою нових захворювань, що вимагають сучасних препаратів і методів лікування, робить біологію най важливішої на у кою для майбутнього людства. Клітинну будову організмів; еволюційне походження видів живого на землі; генну теорію успадкування ознак; стійкість організмів до зовнішніх факторів середовища; забезпеченість організмів енергією – життєвою силою, що підтримує процеси, які відбуваються в організмі. Автотрофи (рослини, ціанобактерії) – від сонця, а гетеротрофи (тварини, гриби, більшість бактерій) – поїдаючи інші організми або поглинаючи органічну речовину, що залишилася після смерті цих самих організмів. Це пов’язано з тим, що об’єктами біологічних досліджень були як різні види живих істот, так і різні сторони життєдіяльності організмів, якими займалися зовсім різні науковці. У такій сучасній науці, як генетика нараховують десятки напрямів, серед яких найбільш відомі молекулярна генетика, цитогенетика, біохімічна генетика, імуногенетика, генетика розвитку, популяційна генетика, медична генетика. Нещодавно на стику генетики й молекулярної біології сформувалася така дисципліна, як геноміка – порівняння будови генетичних апаратів різних організмів. Без оптичних приладів і електронних мікроскопів неможливий був би прогрес ні у вивченні мікроорганізмів і клітин, ні у вивченні дрібних клітинних структур. Без математичних методів, що забезпечують кількісний аналіз отриманих результатів, просто не виникла б генетика й не було б зрозуміло, чому діти так схожі на своїх батьків. До залоз внутрішньої секреції відносять гіпофіз, щитоподібну залозу, надниркові залози, а до залоз змішаної секреції – підшлункову та статеві залози, оскільки вони мають як ендокринну, так і екзокринну частини.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

історія виникнення 3д графіки

хімія 9 клас савчин читати

хімія 7 клас гдз савчин завдання для самоконтролю

історія україни 10 клас власов гдз

гдз інформатика 5 клас морзе 2018 підручник

історія екології коротко